torsdag 5. mai 2011

Læringsoppdrag.

Sist fototime fikk vi et læringsoppdrag som gikk ut på og lage en framside, bakside og eventuelt klaffer til en bok. I dag har vi fortsatt med dette. Tittelen til boka skulle være "sort" og forfatterens navn skulle være Torunn Haavik. Programmet jeg har brukt til og lage bokomslaget er Adobe InDesign. I tillegg til og lage bokomslaget skulle vi bestemme hva boken skulle inneholde (tema). Som tema valgte jeg dikt, og det er nettopp derfor jeg har valgt og bruke et rolig og abstrakt bilde av vann.



Over ser du det ene eksempelet jeg har laget. Til dette bokomslaget brukte jeg typografien Lucida Calligraphy Italic. for og gi bokomslaget er rolig preg.




På eksempelet over har jeg brukt typografien Verdana Regular, for og få et litt mer bestemt utrykk.




På eksempelet over har jeg også brukt typografien Verdana Regular, men i tillegg har jeg farget "kanten" på boka grå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar