torsdag 28. april 2011

Beste bildet (engenvalgt oppgave)

I tillegg til bildene i forrige innlegg skulle vi levere det fotoet vi syntes var best.



Favorittbilde mitt er av: en av kattene som er på gården.
- Hva er ideen? Ideen var og ta bilde av noe annet en de vanligste gårds-dyrene. 
- Hvordan er komposisjonen? Kattens ansikt er plassert i det gylne snitt. Terrassen danner skrålinjer. Samtidig som det er kontraster mellom de harde mekaniske linjene mellomrommet mellom terrasseplankene og de organiske linjen pelsen på katten danner. Det er også kontraster mellom den hvite delen av katten samt den mørkere delen. 
- Hvordan er lyset? Lyset kommer ovenifra og leger seg jevnt over hele bilder, samtidig som det skaper små skygger i pelsen til katten. 
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt? NIKON D60
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)? ISO:100, blender: f/14,0, lukker:1/125.
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet? Fotoet er ikke redigert. 
- Hva har jeg lært? Jeg lærte mer om hvor vanskelig det faktisk er og få dyr til og ligge i ro. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar